06 October 2011

rAgAm MaNuSiA



Assalamualaikum..
hye! apa kabar para pembaca? dah berhabuk blog aku ni..hehe
agak lama aku mnyepi, bukan apa, terlalu banyak urusan yang perlu dilakukan...
hhmm kali ini aku teringin nak bercakap mengenai RAGAM MANUSIA...
manusia dilahirkan dengan pelbagai ragam kan??
hhmm dah namanya kehidupan, kalau tiada ragam, tiadalah kehidupan, betul tak??
dalam seminggu dua nie aku memang sibuk dengan system..
aku perlu siapkan website, assignment individu..
hhmm manusia~
aku bukan apa, apabila ada kawan kita susah, kita harus saling bantu membantu lah..
aku bukan nak kata sapa2, tapi kalau ada yang terasa tu, maaf la ye..
ragam manusia yang first nie, apabila dia susah kita dengan sungguh2 nya membantu,
tapi bila dia sudah selangkah kehadapan, dia terus tinggalkan kawan yang banyak membantu
dia sebelum ni tanpa menoleh kebelakang lagi..tiada isu MENGUNGKIT YE DISINI!
dan apabila kita meminta pertolongan pada si dia, haaaa macam2 laa alasan yang keluar..
ragam manusia yang kedua ni pulak, menjanjikan sesuatu yang belum pasti dia nak
laksanakan atau tak..
yang kita nie bengong meletakkan harapan, yang dia akan laksanakan apa yang
dia dah janjikan..
inilah nak aku katakan, air yang tenang jangan disangka tiada buaya..
lain yang kita harapkan, lain pula yang jadi.. huhhh!!!
hhmm kepada para pembaca, satu saja yang aku nak pesan, kita telah diciptakan oleh Allah S.W.T sebaik baik kejadian.. setiap manusia ada kekurangan dan ada kelebihan masing2..
dan manusia ni tak selalunya berada di atas, kadang2 kita akan berada dibawah seperti roda yang berpusing..
dan ingatlah setiap perbuatan akan ada pembalasannya, hanya Allah Maha Mengetahui..
Subbahanallah!




No comments:

Post a Comment